onsdag 9 juli 2014

Så trist: Semifinal2: Holland - Argentinas - Straffläggning

Jag är rent besviken på den här ickematchen.
Skitlagen  Landslag som inte är roliga(publifrierimässigt vill säga) någonstans. Idag.
Jag känner mig sviken, av den här matchen. Min kärlek till båda lagen.
Men I am falling out of love. 
Nej då¨. De får ny chans.
Noll underhållningsvärde.
Straffsparksläggning i gång.
Romero räddar första straffen.
Argentina gillar läget.
Messi - missar inte
Robben - missar inte


och och

Sneijder missar - och Romero räddar
 och det blir väl helt enkelt VMfinal för Argentina.

Jaha
Ja!

Detta är det särdeles största skitmatch jag sett i VM. edit** Men så kan man också vinna match i fotboll. Defensiv totalvägg.

Och nu ska Argentina avgöra - med Maxi Rodriguez


Resultat:
Argentina vinner straffläggningen. Inte matchen, straffläggningen.

Argentina - Tyskland i FINAL!

Gastkramare , säger de - nja, men jag vet inte. Jag har under hela turneringen aldrig sett på så oengagerat.
Inget, inget av det glimrande. Jag svarar på att spelarna, att  de verkar så oengagerande, i allat annat än ett helt vattentätt försvar.

Förlåt Argentina,
Men så här extremt oövertygande kan man egentligen inte vara, och gå in i final. Såklart kan man det, nu ler ni och dansar - och ni har rätt - det går det visst det. Det går visst!

Ska VM kanske vinnas på det här sättet? Kan det vara möjligt? En sådan här macth lägger locket på all eufori. Ska Tyskarna svara på detta ickspel? Hur? - En annan match på Söndag.


Eller så , nej, jag vet inte. Och jag gillar egentligen Argentina. Det är bara så , så, så trist.
Jag gillar egentligen Holland, men vad i helvete?

Nu står de och viftar med sina tröjor, De blåvita.
Hollländare deppar.

Men hur blir det så här?

Ett tips på skam - inget Holland i final. Däremot, jaha - Argentina. Så kan man också gå till final.

Tyskland vinner.

Lycka till i bronsmatchen, Holland. Spela bara inte på det här sömngivande sättet!

Lycka till i finalen, Argentina - ni måste i sanning höja er betydligt.
Jaja, det kommer ni förstås. Det gäller ju final.


Inga kommentarer: