fredag 4 juli 2014

Kvartsfinal 2 - Frankrike - Tyskland 0-1 Segrare : Tyskland!

L'équipe de France a été éliminée du Mondial par une Mannschaft réaliste et aidée par un Manuel Neuer des grands soirs. L'Allemagne affrontera le Brésil ou la Colombie en demi-finale.

 Der Kopf von Mats Hummels macht's: Der Dortmunder bringt Deutschland mit seinem 1:0 ins WM-Halbfinale. Frankreich scheidet trotz einer starken zweiten Hälfte aus. Und scheitert vor allem an Manuel Neuer

Griezmannn, naturligtvis i tårar.


Många, många extremt farliga chanser från Frankrikes sida. Men inga som fann sitt mål.

En skulle kunna vara cynisk, och som Aftonbladet klyschar ur sig - "Tyskland gör som du brukar, går till semifinal"
Nästan hånfullt.
Men Tyskland vann, en hård match.
Inga fantasisiffor, ingen spelmässigt orgastisk fest.
Men, Tyskland vann för att de var bättre.
Boateng en stor back, Lahmm extremt skicklig.
Älskar Schweinsteiger och hans självklara, kraftfulla spel.

Men var tog Benzema vägen?

Varför var de så anonyma?
Griezmann - han är stor.
Men Tyskland störst.
Det är ingen katastrof, Frankrike. Domage. Det är bra jobbat. De har bjudit på fina, fina ögonblick, sprudlande målglädje och nya stjärnor (har jag nämnt Griezmann?).
Tack, Frankrike.


Tyskland, som jag tippade  - som jag önskade  - vidare!
Möter antingen Brasilien (!!!)
Eller Colombia (!!!)
Alltså, detta VM.

Jag har sagt:
Tyskland i final.
Det går bra för mina tips, so far.
Men oj, vilken svår kamp till den platsen kan kallas klar. Brasilien...eller Colombia.

Ajaj.

Vill skriva ett poem om Bastian Schweinsteiger. ska nog göratt, när jag hämtat mig.

Kraft, hälta, Bastianitäht




Inga kommentarer: